Especialistes de la Creu Roja atendran mitjançant el telèfon o videotrucada a aquells professionals de primera línia que ho sol·licitin
La Conselleria de Justícia, en col·laboració amb la Creu Roja i mitjançant els recursos d’atenció telefònica de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta a les Emergències, ha posat en marxa un pla d’atenció psicològica de forma prioritària per al personal sanitari, membres de les forces i Cossos de Seguretat de l’Estat i efectius dels serveis d’Emergències i Protecció Civil que, a hores d’ara, lluiten contra l’expansió de l’COVID-19 des de les seves respectives responsabilitats.
A el mateix temps, el ciutadà o ciutadana que ho necessiti podrà sol·licitar aquesta atenció psicològica a través del mateix número de telèfon, el 96.104 0112.
A més, si es detecten altres necessitats, com pot ser econòmiques, sanitàries o de primera necessitat, a la fi de l’anomenada el psicòleg o psicòloga de posar en coneixement de l’atenció telefònica de el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat les necessitats detectades, les quals seran integrades dins de el suport prestat als municipis, seguint el protocol de suport logístic a ajuntaments per necessitats generades per COVID-19.
La consellera de Justícia i Interior, Gabriela Bravo, ha explicat que la gravetat de la crisi sanitària “pot originar, i és normal que així succeeixi, necessitats d’atenció psicològica derivades de l’alt grau d’estrès i esgotament emocional dels que estan a la primera línia de el front per contenir l’epidèmia “.
Per pal·liar aquest efecte, es posa en marxa un servei d’atenció psicològica i social a què podran accedir aquests professionals mitjançant un número de telèfon exclusiu, que serà atès per especialistes psicosocials de Creu Roja, i que prestaran l’atenció requerida mitjançant trucades o videotrucades tota vegada que els usuaris hagin estat degudament identificats com a possibles beneficiaris del servei.