Canals d’informació municipal fins l’escreix amb minses dades de retorn

Canals com Telegram i WhatsApp no tenen resposta. Es llança la informació però quan els ciutadans pregunten per aquests canals l’ajuntament mai respon

Cullera multiplica fins l’escreix els canals de comunicació durant la pandèmia

El veïnat de Cullera compta amb un gran ventall de plataformes i canals socials, potser excessives, per poder estar informada de l’actualitat del municipi i dels temes d’interés local. Un servei que, a més en temps com els actuals, és essencial per garantir este dret de la ciutadania. Malgrat l’avanç, aquests canals envien la mateixa informació multiplicada per totes les vies, de manera que una mateixa persona pot rebre per vies diferents la mateixa informació, amb el que té d’agobiant això. Paga la pena tenir una via, la que més agradosa siga, per no exasperar els dispositius que hom tinga.

Uns canals que, a més a més, s’avancen a qualsevol mitjà de comunicació. En altres ciutats i pobles, les informacions municipals s’envien als mitjans i aquests les publiquen. Posteriorment, amb una diferència aproximada de cinc o sis hores, els serveis de comunicació de l’ajuntament corresponent publica en els seus canals la notícia. En aquest cas, a Cullera, primer es publica a tots els canals i amb una o dues hores de diferència, s’envia als mitjans de comunicació, amb la qual cosa, quan des dels mitjans ho publiquem, la notícia ja és coneguda per tothom.

Concretament, a hores d’ara, l’Ajuntament té en funcionament canals de missatgeria instantània com WhatsApp i Telegram on rebre alertes i informació local de forma directa; perfils de xarxes socials a Facebook, Instagram i Twitter, així com el portal web www.cullera.es o l’APP Cullera Online on es poden trobar notícies d’interés municipal. El creixement de les xarxes socials en la societat i en l’esfera pública actual ha propiciat un avanç en la manera de relacionar-se les administracions locals i la ciutadania: la immediatesa, la proximitat, la participació, l’ús d’un llenguatge més proper o la creació de comunitats online són alguns d’estos avantatges.

Si parlem de dades, és normal que una ciutat com la nostra tinga aquests nombre de seguidors en xarxes, de fet fins i tot, en són minsos, haurien de ser més quantitat. La comunitat de la fanpage institucional de Facebook de l’Ajuntament de Cullera ha crescut en el darrer any un 22,3%, el que suposa un increment de quasi 4.000 seguidors nous. Sumant a este els perfils de Policia Local i Protecció Civil i el canal turístic Visit Cullera s’acumulen més de 60.000 seguidors. Una ciutat que tants diners inverteix o gasta en publicitat i promoció, hauria d’esperar molts més seguidors en les xarxes. Seixanta mil resulta una dada una mica pobra.

A destacar també, entre d’altres, el servei de missatgeria a través de WhatsApp en el qual participen actualment 7.200 usuaris i les 337.000 visites a la pàgina web www.cullera.es al llarg del 2020, el que suposa un increment d’este última dada d’un 37,7% respecte al 2019. Unes dades també fluixes per a una tasca que es realitza de forma ingent. Anàlogament, pensem que la pàgina web d’aquest periòdic, que no és institucional ni rep cap quantitat en cap concepte,va rebre al llarg de 2020 més de dues-centes mil visitants únics.

Resta palès que tots estos serveis suposen un pas més en la modernització de la institució amb l’objectiu d’afavorir el dret d’accés a la informació que tenen tots els ciutadans, però cal anar a pams i no a vares. Malgrat ser gratuïts i permetre accés ràpid i directe a la informació de caràcter municipal, la interacció és bastant pobra i les addes força millorables.

Print Friendly, PDF & Email